Beatrix Goovaerts

ICELAND CALLING

• Publisert: 20.02.2018, 15:06
  • Hello hello!

Mamma og jeg har en tradisjon som vi startet for noen r siden, at hver gang vi fyller et rundt r til sammen, s drar vi p tur. Synes det er s gy, og en hver unnskyldning for reise og oppleve nye steder og kulturer er jeg med p! Da vi ble 50 r til sammen var vi i Paris, 60-rs turen gikk til Milano og da vi ble 70 r til sammen var vi i Roma. Her er noen bilder fra Roma i 2015, med Colosseum og Vatikanet i bakgrunnen.

I r, eller egentlig i fjor, ble vi 80 r til sammen, s n skal vi til Island! Jeg gleder meg masse masse! Har aldri vrt der fr, men alltid hatt lyst til dra dit. Husker en gang for lenge lenge siden da pappa hadde vrt der, og fortalte han at McDonalds p Island kaller milkshake for McMjlkerister. Haha, dette er serist kjempelenge siden, men jeg husker det fortsatt som om det var i gr! M vel ta en tur innom McD for se at det faktisk stemmer. Vi skal vre der torsdag til sndag, og mamma har laget et skikkelig program for oss. Det blir kjempebra og jeg gleder meg til se den fantastiske naturen og alle severdighetene Island har by p!

Vi reiser torsdag morgen og drar rett fra flyplassen til Blue Lagoon, hvor det venter deilig massasje etterfulgt av god lunsj. Har hatt en del vondt i ryggen den siste tiden, s skal bli ordentlig godt bli knadd litt! De andre dagene skal vi innom Gullfoss, Alltinget og se geysirer. Det blir s gy se alt man har sett p bilder og i filmer p ekte!

Sjekker stadig vekk innom pent.no for se vrmeldingen. Det er alltid greit fr man skal reise, for f en liten pekepinn p hva man burde pakke med seg. Det er meldt fra -1 til 7 plussgrader, s det er ikke s kaldt, men det er visst en god del mer vind der, enn her i Oslo. S bde varme og vann- og vindtette klr skal pakkes med!

Legg meg gjerne til p snapchat (bellattrixx) for se mer fra turen, eller flg meg p Instagram for bilder fra turen og livet ellers. N skal jeg vaske litt her, s det er klart for visning om noen timer. Mtte dra hjem tidligere fra jobb i dag ogs p grunn av sykdom, s har bare ligget flatt ut siden jeg kom hjem og utsatt vasken lengst mulig. Hper virkelig formen er bedre i morgen, s jeg er klar for avreise torsdag morgen.

God tirsdag videre <3

• Publisert: 20.02.2018, 15:06
  • 3 kommentarer
  • FERIE, JA TAKK

• Publisert: 24.04.2017, 09:55
  • Kategori: Reise
  • N har eksamensperioden offisielt begynt. Jeg skal rlig innrmme at jeg ikke har kommet helt i gang, hodet er i litt snn feriemodus eller noe. Skulle nske jeg hadde evig ferie og en lommebok som bare ble fylt automatisk, men det skulle vel kanskje alle nske? Nr jeg tenker meg om, s tror man hadde gtt litt p veggen etterhvert, ikke ha noen grunn til st opp om morgenen. Ferie er vel ekstra digg fordi det ikke er s ofte.

Den siste ordentlige ferien jeg var p, var i februar, s det er ikke s lenge siden. Da var jeg p cruise med familien min og Lars. Et cruise i Karibien, og det var heeelt magisk! Ruten var Fort Lauderdale-Honduras-Belize-Cozumel-Fort Lauderdale. Vi fly til Miami og bodde der en natt frst, s fikk en dag p stranden, og unnagjort litt shopping der ogs. Man kunne booke utflukter og opplevelser p forhnd, s Lars og jeg booket hesteridning p stranden i Honduras, det er en drm jeg har hatt s lenge jeg kan huske! Det var dessverre en mann ombord, som ble s syk at skipet mtte snu mellom Fort Lauderdale og Honduras og kjre tilbake til Fort Lauderdale. P grunn av det rakk vi ikke Honduras, s da ble det ikke noen hester p stranden for oss. Kapteinen klarte heldigvis finne en erstatning da, s vi dro til Costa Maya i Mexico i stede for Honduras, og det er jo mye bedre enn alternativet som var bare vre p sjen! Resten av ruten fortsatte som planlagt. I Cozumel skulle vi egentlig svmme med piggrokker (en snn som drepte Steve Irwin) men det var for hye blger, s det ble ogs avlyst.. Vi hadde litt uflaks med disse utfluktene alts! Men i stede for piggrokker, s fikk vi svmme med delfiner og sjkuer! Det var p en slags resort, hvor det var tequila smaking, en nydelig strand, zip-line gjennom jungelen, krokodiller og en naturlig lagune med helt krystallklart bltt vann! Et kjempefint sted, og vi s faktisk Brody Jenner der, en av snnene til Caitlyn Jenner, for de som er interessert i slikt. I lpet av cruiset fikk vi sett aztek-ruiner, og vi var p bymuseum i Belize, hvor vi fikk se masse bilder og lese historier fra da mange av befolkningen ble tatt til slaver. Det var veldig tft lese, utrolig hva slags ondskap noen mennesker har i seg. S det var ikke bare strender og paraplydrinker, vi prvde f inn litt kultur fra de forskjellige stedene vi var. P cruiset hadde vi kjpt bruspakke, s vi bare kunne bestille brus og alkoholfrie drinker i alle barene og restaurantene p hele skipet. Den alkoholfrie pina coladaen var helt sykt god! Drakk minst 3 snne om dagen mens jeg l solte meg! Det var s digg, bare g hente seg mat i buffeen (og der hadde de masse godt!!) hvis man var sulten, drikke om man var trst, og softis hvis man var keen p noe digg! Men, nok blablabla fra meg, n skal jeg skal la bildene tale for seg selv, s dere kan se hvor vakkert det var.