Beatrix Goovaerts

ICELAND CALLING

• Publisert: 20.02.2018, 15:06
  • Hello hello!

Mamma og jeg har en tradisjon som vi startet for noen år siden, at hver gang vi fyller et rundt år til sammen, så drar vi på tur. Synes det er så gøy, og en hver unnskyldning for å reise og oppleve nye steder og kulturer er jeg med på! Da vi ble 50 år til sammen var vi i Paris, 60-års turen gikk til Milano og da vi ble 70 år til sammen var vi i Roma. Her er noen bilder fra Roma i 2015, med Colosseum og Vatikanet i bakgrunnen.

I år, eller egentlig i fjor, ble vi 80 år til sammen, så nå skal vi til Island! Jeg gleder meg masse masse! Har aldri vært der før, men alltid hatt lyst til å dra dit. Husker en gang for lenge lenge siden da pappa hadde vært der, og fortalte han at McDonalds på Island kaller milkshake for McMjølkerister. Haha, dette er seriøst kjempelenge siden, men jeg husker det fortsatt som om det var i går! Må vel ta en tur innom McD for å se at det faktisk stemmer. Vi skal være der torsdag til søndag, og mamma har laget et skikkelig program for oss. Det blir kjempebra og jeg gleder meg til å se den fantastiske naturen og alle severdighetene Island har å by på!

Vi reiser torsdag morgen og drar rett fra flyplassen til Blue Lagoon, hvor det venter deilig massasje etterfulgt av god lunsj. Har hatt en del vondt i ryggen den siste tiden, så skal bli ordentlig godt å bli knadd litt! De andre dagene skal vi innom Gullfoss, Alltinget og se geysirer. Det blir så gøy å se alt man har sett på bilder og i filmer på ekte!

Sjekker stadig vekk innom pent.no for å se værmeldingen. Det er alltid greit før man skal reise, for å få en liten pekepinn på hva man burde pakke med seg. Det er meldt fra -1 til 7 plussgrader, så det er ikke så kaldt, men det er visst en god del mer vind der, enn her i Oslo. Så både varme og vann- og vindtette klær skal pakkes med!

Legg meg gjerne til på snapchat (bellattrixx) for å se mer fra turen, eller følg meg på Instagram for bilder fra turen og livet ellers. Nå skal jeg vaske litt her, så det er klart for visning om noen timer. Måtte dra hjem tidligere fra jobb i dag også på grunn av sykdom, så har bare ligget flatt ut siden jeg kom hjem og utsatt vasken lengst mulig. Håper virkelig formen er bedre i morgen, så jeg er klar for avreise torsdag morgen.

God tirsdag videre <3

• Publisert: 20.02.2018, 15:06
  • 3 kommentarer
  • FERIE, JA TAKK

• Publisert: 24.04.2017, 09:55
  • Kategori: Reise
  • Nå har eksamensperioden offisielt begynt. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har kommet helt i gang, hodet er i litt sånn feriemodus eller noe. Skulle ønske jeg hadde evig ferie og en lommebok som bare ble fylt automatisk, men det skulle vel kanskje alle ønske? Når jeg tenker meg om, så tror man hadde gått litt på veggen etterhvert, å ikke ha noen grunn til å stå opp om morgenen. Ferie er vel ekstra digg fordi det ikke er så ofte.

Den siste ordentlige ferien jeg var på, var i februar, så det er ikke så lenge siden. Da var jeg på cruise med familien min og Lars. Et cruise i Karibien, og det var heeelt magisk! Ruten var Fort Lauderdale-Honduras-Belize-Cozumel-Fort Lauderdale. Vi fløy til Miami og bodde der en natt først, så fikk en dag på stranden, og unnagjort litt shopping der også. Man kunne booke utflukter og opplevelser på forhånd, så Lars og jeg booket hesteridning på stranden i Honduras, det er en drøm jeg har hatt så lenge jeg kan huske! Det var dessverre en mann ombord, som ble så syk at skipet måtte snu mellom Fort Lauderdale og Honduras og kjøre tilbake til Fort Lauderdale. På grunn av det rakk vi ikke Honduras, så da ble det ikke noen hester på stranden for oss. Kapteinen klarte heldigvis å finne en erstatning da, så vi dro til Costa Maya i Mexico i stede for Honduras, og det er jo mye bedre enn alternativet som var å bare være på sjøen! Resten av ruten fortsatte som planlagt. I Cozumel skulle vi egentlig svømme med piggrokker (en sånn som drepte Steve Irwin) men det var for høye bølger, så det ble også avlyst.. Vi hadde litt uflaks med disse utfluktene altså! Men i stede for piggrokker, så fikk vi svømme med delfiner og sjøkuer! Det var på en slags resort, hvor det var tequila smaking, en nydelig strand, zip-line gjennom jungelen, krokodiller og en naturlig lagune med helt krystallklart blått vann! Et kjempefint sted, og vi så faktisk Brody Jenner der, en av sønnene til Caitlyn Jenner, for de som er interessert i slikt. I løpet av cruiset fikk vi sett aztek-ruiner, og vi var på bymuseum i Belize, hvor vi fikk se masse bilder og lese historier fra da mange av befolkningen ble tatt til slaver. Det var veldig tøft å lese, utrolig hva slags ondskap noen mennesker har i seg. Så det var ikke bare strender og paraplydrinker, vi prøvde å få inn litt kultur fra de forskjellige stedene vi var. På cruiset hadde vi kjøpt bruspakke, så vi bare kunne bestille brus og alkoholfrie drinker i alle barene og restaurantene på hele skipet. Den alkoholfrie pina coladaen var helt sykt god! Drakk minst 3 sånne om dagen mens jeg lå å solte meg! Det var så digg, bare gå å hente seg mat i buffeen (og der hadde de masse godt!!) hvis man var sulten, drikke om man var tørst, og softis hvis man var keen på noe digg! Men, nok blablabla fra meg, nå skal jeg skal la bildene tale for seg selv, så dere kan se hvor vakkert det var.